Tänään mennään muksun kanssa seuraamaan huippusäbää kun kerran ilmaiseksi päästään. Eräs Suomen huippuseuroista tarjoaa aina keväisin alueen junnuseuroille ilmaistapahtuman ja kuulemma joka vuosi paikat on menneet kuin kuumille kiville. Me saatiin tieto tapahtumasta kolmisen viikkoa sitten ja varasin meille liput samantien. Joukkueesta oli alunperin kaksi muutakin lähdössä mutta he peruivat osallistumisensa.

Olin eilen ekaa kertaa elämässäni pakko-ostoksilla. Mulla oli umpeutumaisillaan oleva lahjakortti ja se piti käydä tuhlaamassa mitä pikimmin, ettei nyt sentäs ilmaista rahaa laittaisi haaskoon. Onneksi/harmiksi kyseinen lahjakortti oli erääseen mm. laatutyökaluja myyvään liikkeeseen ja kun mää en mielestäni kauheasti tartte enää lisää työkaluja, niin piti ostella vähän ikäänkuin väkisin. Kiertelin liikettä myyjän kanssa ja yksi mitä otin, oli akkuporavasara piikkaustoiminnolla akun ja laturin kanssa. Nämä tiskille ja tiedustelu myyjältä, paljonko jäljellä. Huoh ja taas hyllyjen väliin. Keräsin pikkutavaraa sylin täydeltä ja uusi tiedustelu. Kuulin jäljellä olevan summan ja totesin myyjälle, että olen muuten ekaa kertaa elämässäni tilanteessa, jossa mun on pakko käyttää tietty rahasumma väkisin; myyjä alkoi nauraa :D

Kiertelin ja keräilin aikani välillä tavaraa tiskille vieden ja eikun taas tiedustelemaan tilannetta. Puuh...nyt oli tasaraha + 29 snt. Tarkalle meni, mutta tulipahan rahat pakkotuhlattua ja kansantalous kiitti. Syy, miksi ramppasin koko ajan tiskillä tiedustelemassa kertynyttä summa, oli se, että meidän firmalla on sopimus mm. kyseisen putiikin kanssa ja saadaan alennuksia eri tuoteryhmistä mistä mitenkin ja näin ollen mun piti itse asiassa shoppailla enemmän kuin lahjakortin arvosta. Noh, joskus näinkin kroonisen rahapulan aikoina.

Nyt mulla on laatumerkkinen akkuporavasara ja mun vanha ja toimiva samanmerkkinen piuhakone jää U:n hoteisiin - U oli oikein otettu saamastaan lahjoituksesta. Ja nyt mulla on pari muutakin käsityökalua, joita olen joskus kaipaillut, mutta ilmankin olen toimeen tullut. Haittapuoli: tolla merkillä on kattava konevalikoima, jotka toimii samoilla akuilla, joten varustelukierteen kynnys on ohitettu. Kohta mulla on tiätty verraten kattava setti erilaisia akkutoimisia työkaluja...

Kokemus tämäkin, kai tällaisen voisi luokitella positiiviseksi ongelmaksi.