Olen kohdennetun mainonnan uhri. Saan siitä suunnattoman suuret ja kohtuuttomat henkiset kärsimykset, toivottavasti traumat eivät ole pysyviä. Olen tässä kevään mittaan käynyt vaikka millä sivustoilla, jos en tavaraa hankkiakseni, niin mielenkiinnosta katsomassa erilaisia tuotteita ja ihmettelemässä, mitä kaikkea tarpeellista Suomessa ei myydä. Aiemmin keväällä seurasin mainontaa ja robotit alkovat selkeästi haistella mun tekemisiä kunnes pari viikkoa sitten mainonta alkoi todellakin selkeästi seurata mun googlehakuja ja nyt eri sivustojen mainoskehykset näyttävät juuri niitä mun googlaamia ja eri sivustoilla tutkimiani asioita. Olen pöyristynyt :D

Yksi tutkimistani tuotteista oli eräs nuotiokattilatyyppi, jota Suomessa ei kauheasti käytetä eikä sitä Suomessa taida olla myynnissäkään, tai en ainakaan ole löytänyt mistään. Kattilatyyppi on ns. billy can eli sellainen kapea ja korkea kannella varustettu iso muki, jossa on roikotussanka nuotiokäyttöä varten. Huono saatavuushan johtaa luonnollisesti siihen, että moinenhan on melkein pakko-ostos :D Tai no, yhdestä paikasta löysin vastaavan tuotteen...hinta 60e, kun hinta briteissä on 16 puntaa...pitäköön tunkkinsa...

Tän päivän askareena on rakennella tarpille kiinnitysnaruja. Funtsin, että voisi tehdä kuutisen kappaletta parimetrisiä, pari kappaletta 4-5-metrisiä ja yhden 10-metrisen köyden. Tarpin mukana tulee kyllä kiinnitysnarut, mutta teen kuitenkin lisää, sillä noilla mukana tulevilla naruilla ei tee muuta kuin saa tarpin kiinni. Toi pitkä naru tulee harjanaruksi, jolloin tarpista saa telttamaisen katoksen ja noi lyhyemmät tulee vaikka mihin käyttöön. Painoahan ne ei reppuun tuo juuri mitään.

Mutta ensin kahvia...